RChandelen
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Truck Master trainee Kenking sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Siljan
    Alder
    41
    Meldinger
    1,371

Standard Fremtid i Holmestrand???

Vi sliter i Holmestrand om dagen som mange har fått med seg. Selv vet jeg ikke helt hvorfor men synes at dette er trist.

Ikke bare trist men veldig trist! Holmestrand var jo stedet som glade mennesker kom sammen og dyrket felles interesser. Man merket at det var godt å treffe hverandre og det så ut som om de som var der virkelig brydde seg om hverandre og hjalp hverandre. I tillegg hadde vi felles mål drømmer og visjoner om klubben og husets fremtid.

I senere tid tid derimot så har ting forandret seg. Tyverier av verdier og penger gang på gang. Protester og surmuling for at det ikke bygges noe her og protester og surmuling når noe bygges fordi det da er feil.

De som vil kan ikke og de som kan vil ikke. Ingen dukker opp på dugnad men ser sitt snitt til å kritisere over at ting ikke blir gjort.

Få møter opp på møter hvor ting blir tatt opp og stemt over men ser sitt snitt til å angripe det som blir gjort etter vedtak.

Hvordan har ting blitt slik? Hvem stjeler? Hvem saboterer? Hva er grunnen til at denne elendige kulturen fikk fotfeste i klubben vår?

Selv vet jeg svarene på noen av disse spørsmålene.

Slik det ser ut fra mitt ståsted nå om dagen så er det to muligheter.

Den en ene er å legge ned Holmestrand.

Den andre er at vi omgående får slutt på baksnakking klaging protester og annet dramaskapende tull slik at vi kan komme tilbake i form igjen.

Denne klubben skal være bra for alle ikke bare for noen enkelte.

Er vi mange nok tro? Mange nok som evner å samarbeide og som evner å jobbe sammen mot et felles mål?

Hvis vi er mange nok så er det jo et håp så da kan vi jo se hvor mange som vil skrive seg på denne tråden
    Sist endret av Kenking; 21-05-2014 kl 09:03 PM
    Kenneth

MAN 6x4 Trekker
    Goldhofer II maskintralle

Moderator Holmestrand RC

Small Truck company owner
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Holmestrand
    Alder
    61
    Meldinger
    152

Standard

Det er synd hvis Holmestand må legge ned. Jeg stiller for at dette ikke skjer. Vi må da klare å få klubben på beina igjen hvis vi blir en gjeng med godt humør og på gangs mot. Dette må vi klare dere, møt opp. Thorbjørn.

Small Truck company owner SSboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Sted
    Sarpsborg
    Alder
    37
    Meldinger
    152

Standard

Jeg håper virkelig at dere kommer dere på bena igjen, det ville være trist om Holmestrand klubben skulle bli oppløst.
    Jeg kjenner igjen mange av de problemer/utfordringer du nevner her, dette er noe man ikke kommer unna, men det er kjempeviktig å ta dette i plenum og gi klar beskjed at slik skal det ikke være. Det er også viktig at alle medlemmer får mulighet til å komme med sin uttalelse og at de blir hørt, dette er viktig for at alle skal få et eierskap til klubben.
    Når det gjelder negativitet og surmuling fra medlemmer så er dette noe vi i Østfold tar opp på hvert medlemsmøte (etter endel uenigheter) i håp om at alle er fornøyde og jobber mot samme mål. Vi tar det også opp med den enkelte når det er behov for det, det er noen som alltids noen som utmerker seg.
    Det er umulig at alle skal bli enige, men det er viktig og ha fokus på å "leke", det er jo grunnen til at klubben er stiftet!
    Stikkord er: Planlegging, langsiktig, regelmessig, sosialt og hygge! (ikke tenk på noen rekkefølge, bare følg de alle) Håper dere virkelig får det til! (hmm... får ikke linje skift, beklager det)
    Fredly Andrè Andresen
    President of Østfold RC Truckers
    www.rctruckers.no

Tamiya Scania R620 6x4
    Tamiya Scania R620 6x6 dumper under construction
    Homemade two axle dump trailer
    Driven by me and my Sanwa SD-10G

Chief Truck company owner
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålgård
    Alder
    38
    Meldinger
    866

Standard

Sitat: Protester og surmuling for at det ikke bygges noe her og protester og surmuling når noe bygges fordi det da er feil.

Det er en enkel å grei løsning på det: I Rogaland Rc Lastebil, sa vi enkelt å greit, vil du ha noe å si om veiene som bygges, byggene som plasseres, og hvordan veien skal gå, så må en stille på dugnad. Er en ikke på dugnad, så kan en heller ikke klage på veiene Det kom iallfal 1 ekstra på dugnad, så da hva vi 4-5 som bygger opp lokalet, men (nesten) ingen klager på vei nettet etter dette.
    Kim Hauge
    -------------------------
    Eier http://www.rclastebilbutikk1.no

Biler:
    Mercedes Actros 6x6 12v Krokløft

Under bygging:
    Renault Magnum AE420
    3 Akslet Tipphenger

Traller:
    3 Akslet Gardintralle

Andre kjørbare ting:
    Robbe Linde H50 med justerbare gafler
    Wedico Caterpillar 966G II

Truck Master over all masters
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Arendal
    Alder
    47
    Meldinger
    2,779

Standard

Jeg er jo helt klart ikke den mest aktive, og når jeg tenker meg om så har jeg glemt å betale også, og det beklager jeg.

Jeg vil veldig gjerne bidra for å opprettholde lokalet og klubben i Holmestrand, det er jo tross alt den som er nærmest for oss selv om det er 2.5 timers kjøring hver vei. Skal ikke lage noen lang diskusjon om hva som har skjedd, og hvorfor, men jeg vil gjerne nevne en ting som jeg tror er litt av grunnen, og det er at listen ble lagt veldig høyt, etter min mening.
    Jeg tror dette medførte mye arbeid, fordelt på få personer (jeg var ikke en av de) og lite kjøring og moro, og det jo tross alt derfor vi driver med dette.

Som Fredly nevnte over så er det viktig å huske på at leken er grunnen til at klubben ble startet, og det er det vi primært må jobbe for.

Jeg er interresert i å bidra både med dugnad og styre og stell, men det er ikke alltid jeg kan på grunn av jobb og ikke minst distanse, men er det interesse og behov så kan jeg prøve. Det er da enkelte personer jeg gjerne vil jobbe sammen med så for meg vil det være avgjørene for om jeg evt. blir med eller ikke.
    Blir kanskje litt feil og komme med slike krav, men det får stå sin prøve.

Når det gjelder bygging av veier og anlegg så er jeg personlig av den oppfatning at det er betalende medlemmer som avgjør hva som skal gjøres og hvordan det skal være. Dette er noe som må diskuteres og snakkes om på et medlemsmøte, og de som ikke stiller på dette møtet har ikke noe de skulle ha sagt i ettertid, punktum.
    Mvh
    Lars-Inge

- Scania R620 6x6 Tippbil
    - Scania R620 8x4 Tungberger
    - Mercedes SK 5653 Tungtrekker
    - mfz JCB Fastrac 3230
    - RC4WD 4200XL Gravemaskin

Kyosho Peugeot 205 * HPI Savage 3.5 * Unimog U300 og et par Kyosho bensinbiler som jeg ikke klarer å identifisere...

Modellteknikk AS Nettbutikk - Modellteknikk Hjemmeside

Medium Truck company owner L.J sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Mjøndalen
    Alder
    52
    Meldinger
    595

Standard

Forstår det sånn at dem som Ikke er Medlem skal være stille og Ikke si noen ting.
    Det er helt greit, så da skal jeg ikke si mere.
    Lasse Johansen
    Blir aldrig Voksen..

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Mjøndalen
    Alder
    52
    Meldinger
    595

Standard

Jeg var Medlem den tiden da 2 Veier ble fjernet og jeg Ble ikke spurt om det og dem som fjernet dem, viste at flere ikke ville at den skulle fjernes, men borte ble dem og flere sluttet og komme etter det.
    Sier Ikke det her for og bråke, men det ble Ikke tat opp på noe Medlemsmøte at den skulle bort, det var kun noen få som var der og bestemte det på en Dugnad som vi andre IKKE ble kalt inn på og det var noe av grunne til at jeg Ikke ville betale for 2014.
    Lasse Johansen
    Blir aldrig Voksen..

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Holmestrand
    Alder
    61
    Meldinger
    152

Standard

Kan vi ikke glemme det som er gjort og starte på nytt hele den fine gjengen som vi var, og leke å ha det moro sammen da. Thorbjørn.

Small Truck company owner SSboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Sted
    Sarpsborg
    Alder
    37
    Meldinger
    152

Standard

Stiller meg bak Thorbjørn. Glem alt som har vært, ta det med dere som en lærdom og saml dere igjen. All negativ omtale er demotiverende for de som virkelig ønsker få dette til. Viktig at folk har egne meninger, men ta det med de rette personene og ikke reklamer din misnøye på nettet. misforstå meg rett :P
    Fredly Andrè Andresen
    President of Østfold RC Truckers
    www.rctruckers.no

Tamiya Scania R620 6x4
    Tamiya Scania R620 6x6 dumper under construction
    Homemade two axle dump trailer
    Driven by me and my Sanwa SD-10G

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Arendal
    Alder
    47
    Meldinger
    2,779

Standard

Bare for å spesifisere det Lasse.

De som er medlemmer er de som bestemmer hvordan lokalet skal være, og hvis medlemmer ikke møter opp for å diskutere det så kan de ikke si noe i ettertid. Det var det jeg mente.
    Mvh
    Lars-Inge

- mfz JCB Fastrac 3230

Kyosho Peugeot 205 * HPI Savage 3.5 * Unimog U300 og et par Kyosho bensinbiler som jeg ikke klarer å identifisere...

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Arendal
    Alder
    47
    Meldinger
    2,779

Standard

Stiller meg også bak Thorbjørn og Fredly.

Hvis vi skal komme noen vei så må vi bare drite i det som har vært og starte på ny frisk.
    Og gå rundt å surmule for det som er historie medfører ikke noe godt for noen.

Man kan lære av de feilene som har gjort, men å dvele ved det er bortkastet energi.
    Mvh
    Lars-Inge

- mfz JCB Fastrac 3230

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Mjøndalen
    Alder
    52
    Meldinger
    595

Standard

Skal ikke diskutere det her mere, men når noen går og jobber UTEN at andre får beskjed så er det IKKE riktig ovenfor andre Medlemer og da får dem heller IKKE sakt va dem mener om det som blir gjort.
    Jeg kan med god samvittighet si at jeg har prøvd og jobbet for og få til noe i veldig lang tid, men når folk ikke kan komme hver gang en prøver og få til noe så er det ikke lett.
    Jeg også sakt flere ganger at jeg savner den gode Klubben som var og vil gjerne ha den tilbake og at det kan bli masse Folk der som kan kose seg og ha det gøy med det vi har og det vi bygger for og vise det fram, men da må jo Medlemene kome og få til felles hygge og ikke si helle tiden at det passer ikke, Thorleif og jeg har sitte der flere ganger og ventet på folk, men det kommer jo ikke noen, hvordan skal en da få til noe ??
    Sikkert noen som blir sure, men det får dem bli for det er sånn det har vært i lange tider. :-)
    Lasse Johansen
    Blir aldrig Voksen..

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Mjøndalen
    Alder
    52
    Meldinger
    595

Standard

Men jeg er også enig med Thorbjorn i det han sier.
    Lasse Johansen
    Blir aldrig Voksen..

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Holmestrand
    Alder
    61
    Meldinger
    152

Standard

Vi har jo lokalet enda kan vi ikke prøve å treffes Lørdag den 31/5-14 da. Håper dette går så vi kan komme i gang igjen. Da håper jeg at mange kan møte opp si ifra her så vi vet om det kommer noen. Thorbjørn.

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    67
    Meldinger
    208

Standard

Etter å ha lest dissa innlegga vil jeg bare opplyse om at mesteparten av bråk og surmuling begynte da styret møtte opp en kveld i hemlighet og fjerna veier uten å ta dette opp med medlemene .
    Noe som ødla mye av kjøremulihtene og veivalg for de som kjører semitr.
    Men når det er sagt så ønsker jeg ikke at klubben blir lagt ned , så jeg er enig med Thorbjørn i det han skriver .
    Som jeg har sagt før " Det er forseint å snyte seg når nesa er vekk " .

T.Kroh .
    Thorleif Kroh .

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Arendal
    Alder
    47
    Meldinger
    2,779

Standard

Dette blir jo da helt feil, men 31. mai er jeg i Oslo og kan ikke komme...beklager det.

Håper imidlertid det er mange andre som kan, og ikke minst, gidder. Det har både klubben og medlemmene fortjent.
    Mvh
    Lars-Inge

- mfz JCB Fastrac 3230

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    67
    Meldinger
    208

Standard

Lasse og Jeg kommer ikke da vi er i Danmark da.

T.Kroh .
    Thorleif Kroh .

Truck trainee
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Vestfold
    Alder
    36
    Meldinger
    19

Standard

Jeg syntes det er trist det jeg leser over her om at klubben kanskje må legges ned, at folk baksnakker hverandre, at det er dårlig stemning og at det tjuveri innad i klubben. Men jeg blir også litt paff av å lese mye av dette. De fleste av oss er vel voksne folk selv om vi kanskje ikke blir helt voksne siden vi fortsatt leker med disse tingene. He he. Men det er jo bare moro. Men må vel si at det virker litt som barn som krangler og er uenige her. Det blir skrevet litt om noen veier her og det har jeg vel også hørt, men syntes jo det både er trist og litt dumt å slutte i klubben eller å slutte å være medlem av den grunnen. Mulig jeg er litt rar her nå, men dette er bare materialer av 1/14 skala og mulighet for å bygges opp igjen hvis de fleste vil det sånn eller at vi ser at det må til for å kunne kjøre her. Alt er vel egentlig mulig å forandre på sånn at alle kan nyte godt av banen uansett hvordan bilpark man har. Ja jeg vet det må dugnad til og det er dårlig oppmøte. Er ikke alltid det passer for alle, men kanskje det kunne vært en ide og hatt flere datoer for dugnad så flere kanskje hadde hatt mulighet da. Evt at vi blir straffet litt for å ikke møte mot noen kroner isteden. Bare et forslag altså. (Ja jeg vet det ikke er lov på ordentlig) men det går jo bare til oss og en bedre klubb og et bedre hønsehus De aller fleste liker jo dette og er derfor vi driver med dette og hønsehuset er det nærmeste for de som er medlemmer og burde jo da ville være interessert i å få dette til å fungere. Vi koser oss jo når vi er der om det er når vi kjører eller skrur, juger og ler eller spiser litt pølser og vafler. Vi har det egentlig ganske hyggelig sammen alle sammen Starte med blanke ark og et nytt mot og gjøre det beste for alle og klubben må vi vel klare. All 4 one and 1 for all Som dere sikkert skjønner så ønsker jeg ikke at hønsehuset har hørt sitt siste motorvræl eller sitt siste horn orkester
    David Knem

:CrazyBanana:Leketøy for store barn

Truck Master trainee Kenking sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Siljan
    Alder
    41
    Meldinger
    1,371

Standard

Sitat Opprinnelig postet av L.J Vis post
    Jeg var Medlem den tiden da 2 Veier ble fjernet og jeg Ble ikke spurt om det og dem som fjernet dem, viste at flere ikke ville at den skulle fjernes, men borte ble dem og flere sluttet og komme etter det.
    Sier Ikke det her for og bråke, men det ble Ikke tat opp på noe Medlemsmøte at den skulle bort, det var kun noen få som var der og bestemte det på en Dugnad som vi andre IKKE ble kalt inn på og det var noe av grunne til at jeg Ikke ville betale for 2014.
    Sitat Opprinnelig postet av L.J Vis post
    Skal ikke diskutere det her mere, men når noen går og jobber UTEN at andre får beskjed så er det IKKE riktig ovenfor andre Medlemer og da får dem heller IKKE sakt va dem mener om det som blir gjort.
    Jeg kan med god samvittighet si at jeg har prøvd og jobbet for og få til noe i veldig lang tid, men når folk ikke kan komme hver gang en prøver og få til noe så er det ikke lett.
    Jeg også sakt flere ganger at jeg savner den gode Klubben som var og vil gjerne ha den tilbake og at det kan bli masse Folk der som kan kose seg og ha det gøy med det vi har og det vi bygger for og vise det fram, men da må jo Medlemene kome og få til felles hygge og ikke si helle tiden at det passer ikke, Thorleif og jeg har sitte der flere ganger og ventet på folk, men det kommer jo ikke noen, hvordan skal en da få til noe ??
    Sikkert noen som blir sure, men det får dem bli for det er sånn det har vært i lange tider. :-)
    Sitat Opprinnelig postet av T.Kroh Vis post
    Etter å ha lest dissa innlegga vil jeg bare opplyse om at mesteparten av bråk og surmuling begynte da styret møtte opp en kveld i hemlighet og fjerna veier uten å ta dette opp med medlemene .
    Noe som ødla mye av kjøremulihtene og veivalg for de som kjører semitr.
    Men når det er sagt så ønsker jeg ikke at klubben blir lagt ned , så jeg er enig med Thorbjørn i det han skriver .
    Som jeg har sagt før " Det er forseint å snyte seg når nesa er vekk " .

T.Kroh .
    Tanken med denne posten var ikke å starte en diskusjon men rett og slett finne ut om vi er mange nok som kan dra ting i land uten å bare lage drama. Men jeg må nok forsvare styret litt....

Her er det noen feil.... Det ble innkalt til møte en lørdag formiddag hvor INGEN møtte bortsett fra representanter fra styret.

Det et hadde da vært dårlig stemning i klubben og styret bestemte seg for "å trå til" for å skape litt bedre stemning og få litt fart i dugnadsånden ved å overraske medlemmene på neste treff med noe positivt. Vi fjernet to veier for å gjøre en ombygging bak og under disse to veiene. Vi rakk ikke å bli ferdige med prosjektet.

når treffet ble avholdt haglet kritikken istedenfor å være interessert i å finne ut hvordan det ville se ut til slutt ei heller om disse veiene skulle på plass igjen.

Vi fikk skryt av endel men vi ble mildt sagt overrasket over kritikken som kom etter å ha stått på så hardt som vi gjorde disse dagene for å få dette til. Dette tok dessverre livet av den lille dugnadsånden som var og ting står uferdig.

Konstruktiv kritikk synes jeg er bra men hallo....

Veier skal bestemmes av medlemmer men regelen i klubben er og har vært at det er de som møter og stemmer på møtet som avgjør. Lasse du kom to timer etter møtestart.

Så i konklusjon kan jeg ikke se at styret har gjort noe galt. Vi ville enkelt og greit gjøre noe for medlemmene og samtidig motivere til mere dugnadsånd istedenfor å bare klage og mase på folk.

Nå er det dessverre slik at utgiftene er større enn inntektene i år siden vi kun er ni medlemmer som har betalt medlemskap og det at det har forsvunnet penger fra kassa i kiosken.
    Sist endret av Kenking; 24-05-2014 kl 01:18 AM
    Kenneth

MAN 6x4 Trekker
    Goldhofer II maskintralle

Moderator Holmestrand RC

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Arendal
    Alder
    47
    Meldinger
    2,779

Standard

Sender du meg info Kenneth så betaler jeg familiemedlemskap for meg og guttungen.
    Mvh
    Lars-Inge

- mfz JCB Fastrac 3230

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •